İçeriğe geç

Ayıplı Malın Iade Süresi Ne Kadar

Ayıplı ürün iadesi kaç gün süresi?

Kusurlu ifa Tüketici, bu kusuru ifa tarihinden itibaren otuz gün içinde sağlayıcıya bildirmekle yükümlüdür. Bu durumda tüketici, sözleşmeden dönme, hizmeti tekrar kullanma veya bedeli kusur oranında düşürme hakkına sahiptir.

Malın ayıplı olduğu kaç gün içinde ihbar edilir?

6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun 23/1-c maddesine göre; teslim anında malın ayıplı olduğu açıkça belli ise alıcı, durumu iki gün içinde satıcıya bildirmek zorundadır.

Ayıplı malın para iadesi nasıl yapılır?

Arızalı ürünü nasıl iade edebilirim? Satın alınan ürünün arızalı çıkması halinde tüketici, isterse satın alma işlemini gerçekleştirdiği firmaya başvurarak ürünü iade edebilir. Bu iade firma tarafından kabul edilmezse tüketici uyuşmazlık çözüm kurumuna başvurabilir.

Ayıplı mal zamanaşımı süresi ne kadardır?

Ayıplı mallarda zamanaşımı süresi nedir? Başka kanunlarda veya sözleşmede daha uzun bir süre öngörülmediği takdirde, maldaki ayıplardan kaynaklanan sorumluluk için zamanaşımı süresi, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile, malın tüketiciye tesliminden itibaren iki yıldır.

Ayıplı kusurlu mal satın aldığımızda neler yapmalıyız?

Tüketici haklarını kullanmadan önce, satın aldığı ürünün ayıplı olduğunu 30 gün içinde satıcıya bildirmelidir. Bu eyleme hukuken “ayıp bildirimi” denir. Ayıp bildirimi resmi olmadığı için, ayıp bildirimi telefonla veya şahsen yapılabilir.

Yasal iade süresi kaç gündür?

Telefonla cayma hakkı kullanılabilir mi? Tüketici, mesafeli sözleşmelerden on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeden cayma hakkına sahiptir.

Ayıplı ürün için tüketicinin bildirim süresi kaç gündür?

Buna göre; Satılan malın ayıbı açık ayıp ise, 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi uyarınca malın teslim tarihinden itibaren 30 gün içinde; gizli ayıp ise, ayıbın öğrenilmesinden itibaren zamanaşımı süresi içinde ve gecikmeksizin (dürüstlük kuralı gereği en kısa sürede) dava açılmalıdır…

Ayıplı ürünü nereye şikayet edebilirim?

Bakanlığımız bünyesinde kurulan ‘Alo 175 Tüketici Danışma Hattı’ tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildiği bir ‘çağrı merkezi’ işlevi görmektedir.

Ayıplı mal davası ne kadar sürer?

Araç kusuru davası ne kadar sürer? Ancak dava açılmadan önce kusurların ön bulguları ve tespitleri zamanında ve usulüne uygun olarak yapılırsa davanın bir yılda veya en fazla 1,5 yılda tamamlanması mümkündür. Ancak mahkemelerin iş yoğunluğunu da hesaba katmak gerekir.

Aldığım ürün ayıplı çıktı ne yapmalıyım?

Ürün ayıplı ise tüketiciler, iade, ayıpsız bir ürünle değiştirme, ayıp oranında fiyat indirimi ve ürünün ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir. Satıcı tüketicinin isteğine uymak zorundadır.

Ayıplı mal şartları nelerdir?

Ayıplı mal sayılması için, sözleşmede kararlaştırılan malın teslim edilmiş olması, ancak malın beyan edilen niteliğe sahip olmaması veya malın niteliği ve niteliği gereği sahip olması gereken özelliklerden yoksun olması gerekir. Bu nedenle, malın miktarının az olması ayıp olarak değerlendirilmez.

İade kabul etmeyen satıcı nereye şikayet edilir?

Hangi tüketici hakem heyetlerine başvurulabilir? Tüketicinin ikametgahının bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine başvuru yapılabilir.

Ayıplı ürün iadesi kaç gün sürer?

Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.

Ayıplı mal için tazminat davası açılabilir mi?

Arızalı mallar için gecikme tazminatı davası açma imkânı vardır. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a göre tüketicinin arızalı ürüne karşı seçimlik hakları bulunmaktadır. 6502 sayılı Kanun’un 11. maddesine göre tüketici sözleşmeden dönebilir, ürünü ayıpsız benzeri ile değiştirebilir, …

Ayıplı malda ihtar zorunlu mu?

Malın ayıbı alıcıya teslim anında aşikar ise bu ayıbın 2 gün içinde satıcıya bildirilmesi zorunludur. Bu düzenleme Türk Ticaret Kanunu md.

Mağazadan alınan ürün kaç gün içinde iade edilebilir?

Mağazadan satın aldığınız ürünü, koşullar sağlandığı takdirde iade edebilirsiniz. Bazı mağazalar satın aldığınız ürünü 15 (on beş) gün içerisinde koşulsuz iade ederken, bazı mağazalar 7-7 gün içerisinde ürünü iade ederken, bazıları ise aynı gün koşulsuz iade yapmaktadır.

Bozuk ürün kaç günde iade edilir?

Cayma hakkına ilişkin bildirimin kendisine ulaşmasından itibaren 14 (on dört) gün içinde mal/hizmet bedeli ve teslimat masrafları Alıcı’ya iade edilir ve Alıcı, 10 (on) gün içinde mal/hizmeti geri göndermekle yükümlüdür.

Kusurlu ürün iadesi nasıl yapılır?

Satıcının ayıplı mal ile ilgili seçimlik haklarınızı kullanmanıza izin vermemesi halinde, satın aldığınız malın değerine bağlı olarak tüketici hakem heyetine veya tüketici mahkemesine başvurma seçeneğiniz bulunmaktadır.

Ayıplı ürünü nereye şikayet edebilirim?

Bakanlığımız bünyesinde kurulan ‘Alo 175 Tüketici Danışma Hattı’ tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildiği bir ‘çağrı merkezi’ işlevi görmektedir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

şişli escort ankara escort