Ayıplı mal ihtar şart mı?
ÖZET: Bu, satın alma sözleşmesinde yer alan arızalı aracın iade edilmesi veya bedelinin tahsil edilmesi talebiyle ilgilidir. Teslimat sırasında malların arızalı olduğu açıkça belliyse, alıcı satıcıya iki gün içinde bildirimde bulunmalıdır.
Ayıplı mal kaç gün içinde ihbar edilir?
Tüketici, malın teslim tarihinden itibaren otuz gün içinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Bu durumda tüketici, iade, ürünü ayıpsız bir ürünle değiştirme veya ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım talep etme gibi sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
Ayıplı araç ihtarname zorunlu mu?
Yargıtay 13 sayılı kararında bu durumu şu şekilde açıklamıştır: “Alıcı, teslim aldığı malı normal ticari işleyiş gereği en kısa sürede incelemek ve satıcının sorumluluğunu gerektiren bir ayıbı tespit ederse durumu derhal (makul bir süre içinde) satıcıya bildirmekle yükümlüdür.
Ayıp ihbarı kalktı mı?
Sonuç olarak 6502 sayılı YTKHK, tüketicinin ayıp bildirim yükümlülüğünü ortadan kaldırmış ve satıcının, ürünün teslim tarihinden itibaren 6 ay içinde ortaya çıkan ayıptan sorumlu olduğu karinesini getirmiştir.
Ayıp ihbarı yapılmazsa ne olur?
Satıcı, zamanında yapılmamış ayıplar için bir iddia ileri sürme hakkını saklı tutar. Satıcı böyle bir iddia ileri sürmezse, hakim bunu resen dikkate alamaz ve ayıp bildirimi zamanında yapılmış gibi karar vermelidir.
Ayıplı kusurlu mal satın aldığımızda neler yapmalıyız?
Tüketici haklarını kullanmadan önce, satın aldığı ürünün ayıplı olduğunu 30 gün içinde satıcıya bildirmelidir. Bu eyleme hukuken “ayıp bildirimi” denir. Ayıp bildirimi resmi olmadığı için, ayıp bildirimi telefonla veya şahsen yapılabilir.
Ayıplı mal nasıl şikayet edilir?
ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken yetkili mercilere yönlendirildiği bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.
Ayıplı mal şartları nelerdir?
Ayıplı mal sayılması için, sözleşmede kararlaştırılan malın teslim edilmiş olması, ancak malın beyan edilen nitelikte olmaması veya malın niteliği ve kalitesi gereği taşıması gereken özelliklere sahip olmaması gerekir. Bu nedenle, malın miktarının az olması ayıp olarak değerlendirilmez.
Ayıplı mal tespiti nasıl yapılır?
Satıcı, satılan malın belirli özelliklere sahip olup olmadığını alıcıya bildirmek zorundadır. Mallar; ambalajında, kullanma kılavuzunda, reklam ve duyurularında belirtilen özellikleri taşımıyorsa veya malın taşıması gereken özellikleri taşımıyorsa ayıplı sayılır.
Hangi durumlarda ihtarname zorunludur?
İhtar, sözleşme şartlarına uyulmaması, haksız fiilin giderilmemesi veya bir borcun belirli bir süre içinde ödenmemesi gibi hallerde hak kaybına uğrayan kişinin diğer tarafa ihtarda bulunma hakkına denir.
Aldığım 2 el araç kusurlu çıktı ne yapmalıyım?
Örneğin, satın aldığınız kullanılmış araç tamamen hurdaya çıkmışsa veya arızalı bir motora sahipse, satıcı doğrudan sorumludur. Bir tüketici olarak, yasal haklarınız hakkında mümkün olduğunca iyi bilgi edinmelisiniz. Böyle bir mağduriyet yaşadıysanız, derhal yasal işlem başlatmanızı ve profesyonel hukuki yardım almanızı öneririz.
Ayıplı araç aldım ne yapmam lazım?
Araçta bir kusur çok sonra fark edilmişse, derhal satıcıyla irtibata geçilmelidir. -Satıcının hileyle gizlediği ve ağır ihmali olduğu bir kusur varsa, derhal şikayette bulunulmalıdır. -Satıcının kasıtlı olarak bir şeyi gizlediğine dair bir kanıt yoksa veya ağır ihmale dayanmayan bir durum varsa, satıcıya karşı itiraz edilemez.
Malın ayıplı olduğunu kaç gün içinde satıcıya ihbar edilir?
Şikâyet, alıcının ayıptan doğan seçimlik haklarını kullanabilmesi için yapılması gereken bir bildirimdir. Türk Ticaret Kanunu’nun (TTK) 23. maddesi, teslim anında açıkça görülen ayıplar halinde ayıbın 2 gün içinde satıcıya bildirilmesi gerektiğini hükme bağlamıştır.
Ayıplı ürün için tüketicinin bildirim süresi kaç gündür?
Kanunda veya taraflar arasındaki sözleşmede daha uzun bir süre öngörülmediği takdirde tüketici, ayıplı mala ilişkin haklarını, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa dahi, malın kendisine tesliminden itibaren iki yıl içinde ileri sürebilir.
Ayıplı mal için tazminat davası açılabilir mi?
Arızalı mallar için gecikme tazminatı davası açma imkânı vardır. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a göre tüketicinin arızalı ürüne karşı seçimlik hakları bulunmaktadır. 6502 sayılı Kanun’un 11. maddesine göre tüketici sözleşmeden dönebilir, ürünü ayıpsız benzeri ile değiştirebilir, …
Ayıplı mal şartları nelerdir?
Ayıplı mal sayılması için, sözleşmede kararlaştırılan malın teslim edilmiş olması, ancak malın beyan edilen nitelikte olmaması veya malın niteliği ve kalitesi gereği taşıması gereken özelliklere sahip olmaması gerekir. Bu nedenle, malın miktarının az olması ayıp olarak değerlendirilmez.
Ayıplı mal için tazminat davası açılabilir mi?
Arızalı mallar için gecikme tazminatı davası açma imkânı vardır. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a göre tüketicinin arızalı ürüne karşı seçimlik hakları bulunmaktadır. 6502 sayılı Kanun’un 11. maddesine göre tüketici sözleşmeden dönebilir, ürünü ayıpsız benzeri ile değiştirebilir, …
Ayıplı mal nasıl tespit edilir?
Satıcı, satılan malın belirli özelliklere sahip olup olmadığını alıcıya bildirmek zorundadır. Mallar; ambalajında, kullanma kılavuzunda, reklam ve duyurularında belirtilen özellikleri taşımıyorsa veya malın taşıması gereken özellikleri taşımıyorsa ayıplı sayılır.
Ayıplı mal nasıl şikayet edilir?
ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken yetkili mercilere yönlendirildiği bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.